suriname2014.reismee.nl

Dag 17

Vr 11-04

We hebben een beetje uit kunnen slapen vandaag, we hadden een afspraak staan met die mevoruw die Steven schreeuwend op gebelt had.

Dat was per ongeluk ze was verkeerd verbonden en er was iets heftigs aan de gang.

We gingen dus opweg naar Lelydorp want daar woonde ze met haar 13 jarige dochter.

Na wat zoeken en de weg vragen waren we geariveerd in het huisje van die mevrouw.

We begonnen met de situatie die zich voor had gedaan en om een lang verhaal kort te maken.

Gaat het niet zo goed met haar dochter en is ze erg ongehoorzaam tegenover haar moeder.

En dag geschreeuw van toen op de achtergrond was van haar dochter.

We hebben het evangelie goed uitgelegd en ze stonden er beiden voor open.

Er waren nog 3 kleine jongetjes bij, ik begreep dat de moeder daarop paste.

We gingen na 25 minuten naar binnen om te bidden voor de Heilige Geest na de tweede keer bidden ontvingen ze hem beiden na ons idee, in ieder geval haar dochter.

Een klein jongetje zat met ons mee te bidden er leuk om te zien.

Ook wilden ze beiden gedoopt worden en dat gaat morgen gebeuren als het goed is.

Het bezoek was erg nodig en aangenaam mevrouw bidt veel tot God vooral waarneer ze het moeilijk heeft en dat is vrij vaak kreeg ik het idee.

Haar gebeden zijn beantwoord en nu is het aan hun zelf natuurlijk we hopen op twee nieuwe zusters in de heer.

Daarna zijn we terug naar Paramaribo gereden om even wat te gaan eten bij tante Marlene.

Toen om 15:30 naar het centrum om een aantal zaken zoals bijbel en nog wat dingen te kopen.

Vannuit daar meteen even een half uurtje outreachen en zo rond vijf uur richting mijn moeder.

Daar hebben we zo'n twintig minuten mee gesproken en aangemoedigd en een bijbel overhandigd.

Daarna snel naar huis want we hadden een afspraak met een neef van mijn vader Herman heet hij.

Daar hebben we tegen getuigd en hij zegt ook wederom geboren te zijn, maar het bidden in tongen kan hij niet meer goed hij heeft het wel gedaan in het verleden.

Hetzelfde verhaal als met mijn moeder helaas maar we kunnen dan alleen maar aanmoedigen om te bidden dat het bidden in tongen weer gaat lukken.

Er waren een aantal zaken waar hij zelf ook zijn vraagtekens bij had.

Onder anderen over het direct dopen van mensen, waarom ziet hij dat niet terug in de gemeente waar hij gaat .

Erg intressant gesprek was het we wachten af wat er gaat gebeuren dit laatste weekend hier.

De avond afgesloten met tante Marlene op bezoek en zo zijn we stilletjes aan naar bed gegaan.